ΑΘΩΣ,ΟΡΟΣ ΑΓΙΟΝ,ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ-ATHOS,SACRED GARDEN,MOUNT OF STILLNESS Αρχική σελίδα ΑΘΩΣ,ΟΡΟΣ ΑΓΙΟΝ,ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ-ATHOS,SACRED GARDEN,MOUNT OF STILLNESS
Το Άγιον Όρος των οσίων και των μαρτύρων χθες,σήμερα ,αύριο.
 
 Συχνές ΕρωτήσειςΣυχνές Ερωτήσεις   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Κατάλογος ΜελώνΚατάλογος Μελών   Ομάδες ΜελώνΟμάδες Μελών   ΕγγραφήΕγγραφή 
 ΠροφίλΠροφίλ   Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

ΜΗΛΟΠΙΤΑ
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενη  1, 2
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    ΑΘΩΣ,ΟΡΟΣ ΑΓΙΟΝ,ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ-ATHOS,SACRED GARDEN,MOUNT OF STILLNESS Αρχική σελίδα -> Oρθόδοξο συνταγολόγιο
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
Ads






Δημοσιεύθηκε: Σαβ Σεπ 23, 2017 11:42 pm    Θέμα δημοσίευσης: Ads

Επιστροφή στην κορυφή
sotirio
εξόριστος
εξόριστος


Συμμετάσχουν: 18 Μάρ 07
Δημοσιεύσεις: 2316

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Νοέ 13, 2007 12:17 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

123 έγραψε:
Και τι ώρα είναι ο εσπερινός;
Στην ενορία μου κάνουμε στις 5.00 τωρα τον Χειμώνα και 6 το καλοκαίρι.
Αυτό εννοείς;

Ναι ...
Δυση ηλιου - αναμα λυχνου και γενικα ....τεχνητου φωτος
Ἄλλωστε τὸ λέει πάρα πολὺ παραστατικὰ ἡ λεγομένη «Ἐπιλύχνιος Εὐχαριστία», ποὺ ψάλλεται κατὰ τὴ διάρκεια τοῦ Ἑσπερινοῦ τὸ «Φῶς ἱλαρόν, ἁγίας δόξης, ἀθανάτου Πατρός, οὐρανίου, ἁγίου μάκαρος, Ἰησοῦ Χριστέ, ἐλθόντες ἐπὶ τὴν ἡλίου δύσιν, ἰδόντες φῶς ἑσπερινὸν ὑμνοῦμεν Πατέρα Υἱὸν καὶ Ἅγιον Πνεῦμα Θεόν».
ΤΟΝ ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ τον λέμε και ΛΥΧΝΙΚΟ ...
Ὄρθρος παλι την ωρα της ανατολης ... Όρθρος σημαίνει το χρονικό διάστημα που μεσολαβεί ανάμεσα στην εμφάνιση του πρώτου φωτός της ημέρας (της αυγής) και στην ανατολή του ήλιου.

Ὑποδηλώνει τὴν ἔλευση τοῦ Χριστοῦ καὶ τὴν κατάργηση τοῦ σκότους... Εἶναι δοξολογία στὸ Χριστό, ποὺ Ἐκεῖνος εἶναι τὸ Φῶς τοῦ κόσμου καὶ ὁ Ἥλιος τῆς Δικαιοσύνης καὶ εἶναι ἐπίσης παράκληση στὸν Κύριο τοῦ Σύμπαντος μὲ τὴν ἀνατολὴ τῆς καινούργιας ἡμέρας.

Και φυσικά την ωρα την λέει και η καμπάνα της εκκλησίας που "συνχρονιζει" την ολη ζωή της ενορίας ...
Έχω όμως χρόνια να ακούσω καμπάνα την ώρα της Ανατολής … καμπάνα του Ορθρου ...

Παλιά πολλοί ιερείς κατά τα μοναστηριακά πρότυπα έκαναν και τις ώρες της νύκτας
Εμείς κοιμόμαστε μα αυτοί αγρυπνούσαν … και άκουγες και την νύκτα την καμπάνα ...
Και δεν ήταν και λίγοι οι λαϊκοί που σηκωνόταν να προσευχηθούν μες την νύχτα …Ιδίως σε περίοδο νηστειών … Έβλεπες τα φώτα να ανάβουν και μετά από λίγο να σβήνουν …

Εχει ώρες οι μέρα ... ώρες και η νύχτα ...
Τρεῖς oi καιροι προσευχης τῆς νύχτας (Ἑσπέρας , Μεσονύχτιο, Ἐξημέρωμα ἢ Ὄρθρος) καὶ Τέσσερις τῆς ἡμέρας ,Α´ ὥρα, Γ´ ὥρα, Στ´ ὥρα καὶ Θ´ ὥρα .Ο ημερήσιος λειτουργικός κύκλος αρχίζει καθημερινά με την ακολουθία του Εσπερινού και τελειώνει με την ακολουθία της Θ΄ Ώρας ...


Χμ ! Τώρα που καμπάνα .... Μας την "πέσανε" οι οικουμενιστές ... σε λίγο ετσι που πάμε θα χάσουμε και τα "αυγά και τα πασχαλια" ... αν δεν τα εχουμε χασει ηδη ... και δεν κάνω πλάκα ...

Και μη έρθει σε κανένα καμία ιδέα ότι αυτά δεν ισχύουν γιατί ναι μεν ημερολόγιο αλλάξαμε ΟΧΙ ΟΜΩΣ ΚΑΙ ΩΡΕΣ στην λειτουργική μας ζωή ...

Ο ημερήσιος λειτουργικός κύκλος αρχίζει καθημερινά με την ακολουθία του Εσπερινού και τελειώνει με την ακολουθία της Θ Ώρας ...
123 έγραψε:
Και τι ώρα είναι ο εσπερινός;
Στην ενορία μου κάνουμε στις 5.00 τωρα τον Χειμώνα και 6 το καλοκαίρι.
Αυτό εννοείς;

Αρα μετα τον εσπερινο τις 5 τωρα τον Χειμώνα στην ενορια σου αλαζει η μερα ... τερμα η νηστεια και τρωμε την μηλοπητα ....

_________________
Πειθαρχείν δεί Θεό μάλλον η ανθρώποις .Κύριος ποιμαίνει με καὶ οὐδέν με ὑστερήσει.Καλή αντάμωση στα γουναράδικα....
Συχωρείστε με αδελφοί και ο Θεός ας σας συχωρέσει
Χριστός Ανέστη
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
raxil
αποσυνάγωγος
αποσυνάγωγος


Συμμετάσχουν: 05 Ιούν 07
Δημοσιεύσεις: 249
Τόπος: ΑΘΗΝΑ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Νοέ 13, 2007 8:38 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Είμαι που ειμαι με καταμπερδέψατε .
Ο ιερέας μας, έχει πεί ότι νηστεύουμε μέχρι την άλλη ημέρα μετά το αντίδωρο .Μάλιστα , προτρέπει τις μωρομάνες να μην δίνουν γάλα στα μωρά πριν την Θεία Κοινωνια .
Διαφορετικά αν νηστεύσω μέχρι τις 9 το βράδυ και μετά επιπέσω επι του μπουφέως, νηστεία ή ραμαζάνι είναι ?
Τώρα η νηστίσιμη μηλόπιτα ειναι για τις ημέρες κατάλυσης ελαίου .
Αχ Σωτήριε μας χωρίζει και ένα πέλαγος να σε φίλευα λίγη .
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
123
ισοβίτης
ισοβίτης


Συμμετάσχουν: 12 Μάρ 07
Δημοσιεύσεις: 2773
Τόπος: κελί 33

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Νοέ 13, 2007 9:43 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Ευχαριστώ Σωτήρη για την ενημέρωση.
Και σε περιμένουμε σε κάποια συνάντηση να συμμετάσχεις.
Θα έχει μηλόπιτα της Ραχήλ, φτιαγμένη για σένα....
ε.... θα δοκιμάσουμε κι εμείς.... Laughing

_________________
Επιστήμη είναι, η αποκάλυψη ορισμένων μυστηρίων του Θεού στους ανθρώπους
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Xpnstos
εξόριστος
εξόριστος


Συμμετάσχουν: 28 Μάϊ 07
Δημοσιεύσεις: 1105

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Νοέ 13, 2007 11:05 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

123 έγραψε:

ε.... θα δοκιμάσουμε κι εμείς.... Laughing


παρεμπιπτόντως Laughing Laughing Laughing
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
raxil
αποσυνάγωγος
αποσυνάγωγος


Συμμετάσχουν: 05 Ιούν 07
Δημοσιεύσεις: 249
Τόπος: ΑΘΗΝΑ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Νοέ 13, 2007 12:27 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Τρεῖς oi καιροι προσευχης τῆς νύχτας (Ἑσπέρας , Μεσονύχτιο, Ἐξημέρωμα ἢ Ὄρθρος) καὶ Τέσσερις τῆς ἡμέρας ,Α´ ὥρα, Γ´ ὥρα, Στ´ ὥρα καὶ Θ´ ὥρα .Ο ημερήσιος λειτουργικός κύκλος αρχίζει καθημερινά με την ακολουθία του Εσπερινού και τελειώνει με την ακολουθία της Θ΄ Ώρας ...

Ο ημερήσιος λειτουργικός κύκλος αρχίζει καθημερινά με την ακολουθία του Εσπερινού και τελειώνει με την ακολουθία της Θ Ώρας ...
123 έγραψε:
Και τι ώρα είναι ο εσπερινός;
Στην ενορία μου κάνουμε στις 5.00 τωρα τον Χειμώνα και 6 το καλοκαίρι.
Αυτό εννοείς;

Αρα μετα τον εσπερινο τις 5 τωρα τον Χειμώνα στην ενορια σου αλαζει η μερα ... τερμα η νηστεια και τρωμε την μηλοπητα ....[/quote]

Δηλαδή Σωτήριε την Παρασκευή το απόγευμα, μετά τον εσπερινό τέρμα η νηστεία ? επιπίπτομεν επί των αρτυσίμων ? είσαι σίγουρος ?
Συγγνώμην που το γράφει αυτό ?
γιατί ο ιερέας μας άλλα μας εχει πεί .τα γράφω πιο πάνω .
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
harrys1934
βαρυποινίτης
βαρυποινίτης


Συμμετάσχουν: 21 Απρ 07
Δημοσιεύσεις: 2088

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Νοέ 13, 2007 1:36 pm    Θέμα δημοσίευσης: ΤΑ ΟΣΤΡΑΚΑ Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Θα πω κάτι μια και αναφέρατε τα οστραειδή για νηστίσημα, θα πω και θα φίγω δεν κάθουμε για διάλογο. Πηδάλιον σελις-82- Τα οστραειδή υπολογίζονται ως να τρως κάτι με λάδι. Δλδ είναι καλά για εμένα γιατί την νυστεία μου πάντα την κρατώ με λάδι, εκτός και είναι να μεταλάβω. Αυτό δεν θα πει ότι είναι το ορθό και να επιρεάσω κάποιον που θέλει να κάνει σωστή νηστεία Πιστεύεις πολύ, νηστεύεις πολύ. Πιστεύεις λίγο νηστεύεις λίγο.Τα είπα και φεύγω.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
123
ισοβίτης
ισοβίτης


Συμμετάσχουν: 12 Μάρ 07
Δημοσιεύσεις: 2773
Τόπος: κελί 33

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Νοέ 13, 2007 1:37 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Κανονικά έτσι είναι όπως το λέει ο Σωτήρης αλλά οι ιερείς λένε το 12 με 12. Δεν έχει σημασία, αρκεί να το τηρούμε επί ιδίου 12ώρου κι όχι όπως μας βολεύει. Εξάλλου ο χρόνος είναι συμβατός με τα ανθρώπινα δεδομένα και δεν έχει σχέση με τον Θεό.
Θα ήθελα να ακούσω όμως κι άλλες απόψεις.

_________________
Επιστήμη είναι, η αποκάλυψη ορισμένων μυστηρίων του Θεού στους ανθρώπους
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
harrys1934
βαρυποινίτης
βαρυποινίτης


Συμμετάσχουν: 21 Απρ 07
Δημοσιεύσεις: 2088

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Νοέ 13, 2007 2:41 pm    Θέμα δημοσίευσης: ΠΑΡΑΣΥΡΕΙΣ ΚΟΣΜΟ Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Σωτήρη αν μιλάς αυτήν την νηστεία που λες για την άλη μέρα να κοινωνείς παρασύρεις κόσμο σε λάθος δρόμο όπως λάθος είσαι μέσα στην πίστη σου Άλαξε θέμα και καταπιάσου με κάτι άλο. Κατάλαβε το παρασύρεις κόσμο
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
harrys1934
βαρυποινίτης
βαρυποινίτης


Συμμετάσχουν: 21 Απρ 07
Δημοσιεύσεις: 2088

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Νοέ 13, 2007 3:23 pm    Θέμα δημοσίευσης: ΠΡΟΣΟΧΗ ΚΟΠΕΛΙΕΣ ΜΟΥ Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Κοπελιές μου, ακολουθίστε την Κατερίνα, και αφίσεται τον Σωτήρη στον πόνο του Εκείνο που θα πάθεται είναι να παρασυρθήτε και να ξεχάσεται ότι ξέρατε μέχρι σήμερα. Τ ο πράμα γυρίζει σιγά, σιγά, να μας αποδείξει ότι μετά τον εσπερινό μπορούμε να βγάλουμε τα μάτια μας ΄όλο το βράδυ και το πρωϊ να πάμε να κοινωνίσουμε Αυτήν ακριβός την νηστεία κάνουν και οι Μουσουλμάνοι όταν έχουν το Ραμαζάνι Αυτά Φίλε Σωτήρη αν έχεις αυτά στο μυαλό σου είναι διαολικά πράματα. Εκτός και δεν έχω μπει καλά στο θέμα γιατί μόνο από της Ραχίλ το γράψιμο κατάλαβα περί τίνος πρόκειται
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
123
ισοβίτης
ισοβίτης


Συμμετάσχουν: 12 Μάρ 07
Δημοσιεύσεις: 2773
Τόπος: κελί 33

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Νοέ 13, 2007 4:32 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Χάρη δεν μιλάμε για κοινωνία αλλά γιατην νηστεία της Τετάρτηςκαι Παρασκευής. Μιας ημέρας δηλαδήχωρίς κοινωνία. Από πότε αρχίζει και πότε τελειώνει αυτή η μέρα.

_________________
Επιστήμη είναι, η αποκάλυψη ορισμένων μυστηρίων του Θεού στους ανθρώπους
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
sotirio
εξόριστος
εξόριστος


Συμμετάσχουν: 18 Μάρ 07
Δημοσιεύσεις: 2316

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Νοέ 13, 2007 7:25 pm    Θέμα δημοσίευσης: διαχώρισε ο Θεός το φως από το σκοτάδι .. Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

123 έγραψε:
Χάρη δεν μιλάμε για κοινωνία αλλά γιατην νηστεία της Τετάρτηςκαι Παρασκευής. Μιας ημέρας δηλαδήχωρίς κοινωνία. Από πότε αρχίζει και πότε τελειώνει αυτή η μέρα.

Διαβαζω εδω :

Μόνο εγγεγραμμένοι χρήστες μπορούν να διαβάσουν τις υπογραφές σε αυτό το forum!
Γραφτείτε ή Συνδεθείτε στο φόρουμ!


Ενα κείμενο του Θεολογου Μιχαήλ Μπερκουτάκη του Κωνσταντίνου (Ορθόδοξη Ομάδα Δογματικής Έρευνας )

Παράθεση:
Περί του Ρωμαϊκού ωρολογίου και των ακολουθιών του 24ώρου
________________________________________
Το εκκλησιαστικό τυπικό της μονής του αγίου Σάββα του ηγιασμένου στην Παλαιστίνη, που σήμερα ισχύει ως πανορθόδοξο τυπικό, τοποθετεί τις ακολουθίες του μέσα στο εικοσιτετράωρο, με βάση τον τρόπο που υπολογιζόταν ο ημερήσιος χρόνος κατά τον 8ο μ.Χ. αιώνα στη Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία. Πριν, λοιπόν, μιλήσουμε για οτιδήποτε άλλο, καλό θα ήταν να γνωρίσουμε τον τρόπο, με τον οποίο υπολογιζόταν ο ημερήσιος χρόνος την εποχή εκείνη. Έτσι, από τη μία μεριά θα μπορέσουμε να κατανοήσουμε σωστότερα τη θέση της κάθε ακολουθίας μέσα στο 24ωρο της ημέρας, ενώ από την άλλη θα μας λυθούν κάποιες απορίες, που πηγάζουν από το διαφορετικό υπολογισμό του ημερήσιου χρόνου τότε και σήμερα (για παράδειγμα: α. Γιατί να είναι ο Εσπερινός η πρώτη χρονικά ακολουθία της ημέρας και όχι το μεσονυκτικό ή ο Όρθρος; β. Ποια ακριβώς ώρα πρέπει να τελούνται σήμερα οι σύντομες ακολουθίες των Ωρών;....


Ίσως μερικοί πριν αρχίσουν να φωνάζουν .... ίσως λέω ...
καλό θα ήταν να ρίξουν μια ματιά στο εάν αυτό που λέω είναι η προσωπική μου γνώμη η η Αλήθεια της Ορθόδοξης Παράδοσης , γραπτής και άγραφης ...

Τι λέω ? Ότι η Τέταρτη αρχίζει με την Δυση του Ηλιου της Τριτης ..με τον Εσπερινό (που γίνεται το δειλινό της Τρίτης )
Και τελειώνει με την δύση του Ήλιου της Τετάρτης ....
Ο Εσπερινός το δειλινό της Τετάρτης είναι Πέμπτη ...

Τι λέω ? Οτι η Γένεσις 1 , 3 - 5

Παράθεση:
Και είπε ο Θεός: Ας γίνει φως· και έγινε φως·
4 και είδε ο Θεός το φως ότι ήταν καλό· και διαχώρισε ο Θεός το φως από το σκοτάδι·
5 και ονόμασε ο Θεός το φως Ημέρα· και το σκοτάδι το ονόμασε Νύχτα.
Και έγινε εσπέρα, και έγινε πρωί, ημέρα πρώτη.


Αυτοί αρχίζουν με σκοτάδι μαύρο (12 ωρα μεσανυκτα ..) και καταλήγουν δε σκοτάδι μαύρο (12 ωρα μεσανυκτα ..) ... αιρετικοί είναι ....
Όμως εμείς αρχίζουμε και μετράμε από το σημείο που
διαχώρισε ο Θεός το φως από το σκοτάδι
Γιατί εμείς δεν ήμαστε αιρετικοί και διαχωρίζουμε το Φως από το Σκοτάδι ....
και ακολουθαμε Θεό και οχι σατανα ...

Χαλαρά χαλαρά ....
Ναι ... διαφορετικά σας τα μάθαν τα παπάκια ...
Δεν σας κακίζω ... με τα παπάκια τα έχω ... οχι με εσάς ...
Χαλαρά χαλαρά ...

123 έγραψε:
Κανονικά έτσι είναι όπως το λέει ο Σωτήρης αλλά οι ιερείς λένε το 12 με 12. Δεν έχει σημασία, αρκεί να το τηρούμε επί ιδίου 12ώρου κι όχι όπως μας βολεύει. Εξάλλου ο χρόνος είναι συμβατός με τα ανθρώπινα δεδομένα και δεν έχει σχέση με τον Θεό.
Θα ήθελα να ακούσω όμως κι άλλες απόψεις.


Οχι Χαρά μου δεν είναι έτσι .... έχει σχέση με τον Θεό
ΟΜΩΣ αφου προσευχηθής ρώτα ΤΟΝ ΙΕΡΕΑ ΣΟΥ
Για το ονομα Ιησου Χριστου πές μου την Αληθεια του Ιησου ...
Ο Εσπερινός το δειλινό της Τετάρτης είναι Πέμπτη ΝΑΙ Η ΟΧΙ ....
Κια οικουμενιστης αν ειναι θα σου πεί την Αλήθεια ....

Τάρα γιατί τα παπάκια θέλουν άλλες ώρες από αυτές του Θεου ? Μα για να βεβηλώνουν την νηστεία ... για τον ίδιο λόγο "νηστεύουν" Σάββατο - Κυριακή .... Μας ταΐζουν το ανάθεμα των Πατέρων ....

Ο οικουμενιστης αν τον ρωτησεις τι λέει ο κανονας θα στο πει ...
Αλλα μετά θα σε συμβουλευσει να το παραβιάσεις μαζι του ...

πχ του λες :
Παράθεση:
Ὁ 66ος Κανών τῶν Ἁγ. Ἀποστόλων ὁρίζει. " Εἴ τις κληρικός εὑρεθῇ τήν Κυριακήν ἡμέραν νηστεύων ἤ τό Σάββατον πλήν τοῦ ἑνός μόνου ( τοῦ Μ. Σαββάτου ) καθαιρείσθω. Εἰ δέ λαϊκός ἀφοριζέσθω".
Ὁ 18ος τῆς ἐν Γάγγρᾳ ὁρίζει. " Εἴ τις διά νομιζομένην ἄσκησιν ἐν τῇ Κυριακῇ νηστεύει, ΑΝΑΘΕΜΑ ἔστω"

Ο οικουμενιστης ( και ο παλαιοημερολογητης και καθε αιρετικός .... )
σου λεει ναι ετσι ειναι κανονικά αλλά τούτο ... αλλά εκείνο .. 1000 αλλά ... και μετά θα σε συμβουλεύσει να το παραβιάσεις μαζι του ..να κολαστής μαζί του ....

_________________
Πειθαρχείν δεί Θεό μάλλον η ανθρώποις .Κύριος ποιμαίνει με καὶ οὐδέν με ὑστερήσει.Καλή αντάμωση στα γουναράδικα....
Συχωρείστε με αδελφοί και ο Θεός ας σας συχωρέσει
Χριστός Ανέστη
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
sotirio
εξόριστος
εξόριστος


Συμμετάσχουν: 18 Μάρ 07
Δημοσιεύσεις: 2316

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Νοέ 13, 2007 8:46 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

raxil έγραψε:

Δηλαδή Σωτήριε την Παρασκευή το απόγευμα, μετά τον εσπερινό τέρμα η νηστεία ? επιπίπτομεν επί των αρτυσίμων ? είσαι σίγουρος ?
Συγγνώμην που το γράφει αυτό ? γιατί ο ιερέας μας άλλα μας εχει πεί .τα γράφω πιο πάνω .


Χαρά μου οι κανονες λένε και αυτη ειναι η θεση μου , συν εκκλησια ομολογώ :
Ὁ 66ος Κανών τῶν Ἁγ. Ἀποστόλων ὁρίζει. " Εἴ τις κληρικός εὑρεθῇ τήν Κυριακήν ἡμέραν νηστεύων ἤ τό Σάββατον πλήν τοῦ ἑνός μόνου ( τοῦ Μ. Σαββάτου ) καθ[αιρείσθω. Εἰ δέ λαϊκός ἀφοριζέσθω".
Ὁ 18ος τῆς ἐν Γάγγρᾳ ὁρίζει. " Εἴ τις διά νομιζομένην ἄσκησιν ἐν τῇ Κυριακῇ νηστεύει, ΑΝΑΘΕΜΑ ἔστω"


raxil έγραψε:
Είμαι που ειμαι με καταμπερδέψατε .
Ο ιερέας μας, έχει πεί ότι νηστεύουμε μέχρι την άλλη ημέρα μετά το αντίδωρο .Μάλιστα , προτρέπει τις μωρομάνες να μην δίνουν γάλα στα μωρά πριν την Θεία Κοινωνια ..


Αν και ο Χριστός τους κοινώνησε φαγωμένους ... Πριν την Θεια Κοινωνία σαφώς θα δώσεις βραδινό στο παιδί όχι όμως πρωινό για καθαρά πρακτικούς λόγους ( αποφυγή πχ τροφικής δηλητηρίασης από χαλασμένο γάλα και εμετός ...) ... άσιτοι ... νηστικοί όλοι κοινωνούμε ... (χωρίς αυτές οι λίγες ώρες της Κυριακής να είναι νηστεία ... η οποία με ποινή ΑΝΑΘΕΜΑΤΟΣ αυστηρά απαγορεύεται )

raxil έγραψε:
...Διαφορετικά αν νηστεύσω μέχρι τις 9 το βράδυ και μετά επιπέσω επι του μπουφέως, νηστεία ή ραμαζάνι είναι ? .


Όσο για το ραμαζάνι που λες από μας πήραν την νηστεία οι Ισλαμιστές και απλά τη διατηρήσαν και μάλιστα την συνδυάζουν και με πνευματικής περισυλλογής προσευχή και μετάνοια – αγαθοεργία και συγχώρηση ...
Και όχι μόνο την νηστεία αλλά και πολλά ... σε πολλά πράγματα το Ισλάμ είναι ποιο κοντά στην Ορθοδοξία από τους Παπικούς ....και άλλους αιρετικούς ....
Αγαπη μου εγω δεν παω με τι λένε η κάνουν οι Ισλαμιστες η ο καθε αιρετικός ... Αλλα τι λένε οι ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΩΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΩΝ η γραφτή μα και η αγραφη παράδοση μου 2007 χρόνια τώρα ...
Αυτό παράλαβα αυτό ομολογώ ....

raxil έγραψε:
Τώρα η νηστίσιμη μηλόπιτα ειναι για τις ημέρες κατάλυσης ελαίου . Αχ Σωτήριε μας χωρίζει και ένα πέλαγος να σε φίλευα λίγη .

Ναι raxil εχεις βρεί το βαθύτερο νοημα της νηστείας : να σε φίλευα λίγη ..
λες ... Ναι χαρά μου αυτό είναι ...
Εχω ενα αδελφάκι εκεί κοντά σου σε παρακαλω ... δώστην σε αυτόν ... και θα το χαρώ ποιό πολύ ... και εγώ και εσύ και αυτός και Αυτός ...

_________________
Πειθαρχείν δεί Θεό μάλλον η ανθρώποις .Κύριος ποιμαίνει με καὶ οὐδέν με ὑστερήσει.Καλή αντάμωση στα γουναράδικα....
Συχωρείστε με αδελφοί και ο Θεός ας σας συχωρέσει
Χριστός Ανέστη
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
sotirio
εξόριστος
εξόριστος


Συμμετάσχουν: 18 Μάρ 07
Δημοσιεύσεις: 2316

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Νοέ 13, 2007 10:02 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Xpnstos έγραψε:
123 έγραψε:

ε.... θα δοκιμάσουμε κι εμείς.... Laughing


παρεμπιπτόντως Laughing Laughing Laughing

παρεμπιπτόντως διαβαζω και σας το αφιερώνω

Μόνο εγγεγραμμένοι χρήστες μπορούν να διαβάσουν τις υπογραφές σε αυτό το forum!
Γραφτείτε ή Συνδεθείτε στο φόρουμ!

( Χριστιανική Φοιτητική Ένωση )
Παράθεση:
Στη ζωή της πρώτης Εκκλησίας, νηστεία πάντοτε σημαίνει τέλεια αποχή από την τροφή, κατάσταση πείνας, ώθηση τού σώματος στα άκρα. Εδώ όμως ανακαλύπτουμε ακόμα ότι η νηστεία σαν μια σωματική προσπάθεια δεν έχει κανένα νόημα χωρίς το πνευματικό συμπλήρωμα της «... εν νηστεία και προσευχή». Αυτό σημαίνει ότι χωρίς την αντίστοιχη πνευματική προσπάθεια, χωρίς να τρεφόμαστε με τη Θεία Πραγματικότητα, χωρίς ν' ανακαλύψουμε την ολοκληρωτική μας εξάρτηση από το Θεό και μόνο απ' Αυτόν, η σωματική νηστεία θα καταντήσει μια πραγματική αυτοκτονία.

Αν ο ίδιος ο Χριστός πειράστηκε ενώ νήστευε, εμείς δεν έχουμε την παραμικρή πιθανότητα ν' αποφύγουμε έναν τέτοιο πειρασμό. Η σωματική νηστεία είναι απαραίτητη μεν αλλά χάνει κάθε νόημα και γίνεται αληθινά επικίνδυνη αν ξεκοπεί από την πνευματική προσπάθεια - από την προσευχή και την αυτοσυγκέντρωση.

Η νηστεία είναι μια τέχνη που την κατέχουν απόλυτα οι άγιοι. Θα ήταν αλαζονικό και επικίνδυνο για μας αν δοκιμάζαμε αυτή την τέχνη χωρίς διάκριση και προσοχή. Η λατρεία της Μεγάλης Σαρακοστής μας υπενθυμίζει συνέχεια τις δυσκολίες, τα εμπόδια και τους πειρασμούς που περιμένουν όσους νομίζουν ότι μπορούν να στηριχτούν στη δύναμη της θέλησής τους και όχι στο Θεό.

Για το λόγο αυτό εκείνο που πρώτα απ' όλα χρειαζόμαστε είναι μια πνευματική προετοιμασία για την προσπάθεια της νηστείας. Και αυτή είναι να ζητήσομε από το Θεό βοήθεια και επίσης να κάνουμε τη νηστεία μας θεο-κεντρική. Να νηστεύουμε εν ονόματι του Θεού. Πρέπει να ξανανιώσουμε ότι το σώμα μας είναι ναός της Παρουσίας του. Είναι ανάγκη να ξαναβρούμε ένα θρησκευτικό σεβασμό για το σώμα, την τροφή, για το σωστό ρυθμό της ζωής. Όλα αυτά πρέπει να γίνουν πριν αρχίσει η νηστεία, ώστε όταν αρχίσουμε να νηστεύουμε να είμαστε εφοδιασμένοι με πνευματικό οπλισμό, με το δράμα και το πνεύμα της μάχης και της νίκης.

Κατόπιν έρχεται η ίδια η νηστεία. Σύμφωνα με όσα είπαμε παραπάνω η νηστεία μπορεί να πραγματοποιηθεί σε δύο επίπεδα: πρώτα σαν ασκητική νηστεία και δεύτερον σαν γενική νηστεία.

Η ασκητική νηστεία περιλαμβάνει μια δραστική μείωση της τροφής έτσι ώστε η συνεχής κατάσταση πείνας να μπορεί να βιωθεί σαν υπενθύμιση του Θεού και σαν διαρκής προσπάθεια συγκέντρωσης του νου μας στο Θεό. Όποιος το έχει δοκιμάσει αυτό - έστω και για λίγο - ξέρει ότι ή ασκητική νηστεία αντί να μας αδυνατίζει, μας ξαλαφρώνει, μας ευκολύνει στην αύτοσυγκέντρωση, μας κάνει νηφάλιους, χαρούμενους και καθαρούς.
.......
Είτε νηστεύουμε αυτή τη μέρα από νωρίς το πρωί είτε αργότερα, το βασικό σημείο είναι να ζούμε όλη τη μέρα σαν μια μέρα προσδοκίας, ελπίδας, μια μέρα πείνας για τον ίδιο το Θεό. .....
Ύστερα απ' όσα είπαμε, πρέπει πάντα να θυμόμαστε ότι όσο περιορισμένη και αν είναι η νηστεία μας - εφ' όσον είναι αληθινή νηστεία - θα μας οδηγήσει στον πειρασμό, στην αδυναμία, στην αμφιβολία και στον ερεθισμό. Μ' άλλα λόγια δηλαδή θα είναι μια πραγματική μάχη και πιθανόν ν' αποτύχουμε πολλές φορές. Αλλά αν ανακαλύψουμε ότι η χριστιανική ζωή είναι μάχη και προσπάθεια, τότε βρήκαμε το βασικό στοιχείο της νηστείας.

Μια πίστη που δεν έχει ξεπεράσει τις αμφιβολίες και τον πειρασμό σπάνια μπορεί να θεωρηθεί αληθινή πίστη. Δυστυχώς, δεν υπάρχει καμιά πρόοδος στη χριστιανική ζωή χωρίς την πικρή εμπειρία της αποτυχίας. Πάρα πολλοί άνθρωποι αρχίζουν να νηστεύουν με ενθουσιασμό και σταματούν μετά την πρώτη αποτυχία. Θα μπορούσα να πω ότι ακριβώς σ' αυτή την πρώτη αποτυχία έρχεται η πραγματική δοκιμή. Αν μετά την αποτυχία και την συνθηκολόγηση με τις ορέξεις μας και τα πάθη μας ξαναγυρίσουμε όλα απ' την αρχή και δεν υποχωρήσουμε όσες φορές κι αν αποτύχουμε, αργά ή γρήγορα η νηστεία μας θα φέρει τους πνευματικούς καρπούς της.

Ανάμεσα στην αγιότητα και τον απογοητευτικό κυνισμό βρίσκεται η μεγάλη και θεϊκή αρετή της υπομονής - υπομονή πρώτα απ' όλα για τον εαυτό μας. Δεν υπάρχει σύντομος δρόμος για την αγιότητα ·για κάθε σκαλοπάτι πρέπει να πληρώσουμε ολόκληρο το αντίτιμο. Έτσι, το καλύτερο και ασφαλέστερο είναι ν' αρχίσουμε με το ελάχιστο - ακριβώς λίγο πάνω από τις φυσικές μας δυνατότητες - και ν' αυξήσουμε τις προσπάθειές μας λίγο λίγο, παρά να επιχειρήσουμε πηδήματα σε μεγάλα ύψη στην αρχή και να σπάσουμε μερικά κόκκαλα πέφτοντας στη γη!


Σαν συμπέρασμα: από μια συμβατική και τυπική νηστεία - δηλαδή νηστεία από υποχρέωση και συνήθεια - πρέπει να γυρίσουμε στην πραγματική νηστεία. Ας είναι περιορισμένη και ταπεινή αλλά να είναι συνεχής και αποφασιστική. Ας αντιμετωπίσουμε έντιμα τις πνευματικές και φυσικές μας δυνατότητες και ας ενεργήσουμε ανάλογα· ας θυμόμαστε πάντως ότι δεν μπορούμε να νηστέψουμε χωρίς να προκαλέσουμε αυτές τίς δυνατότητες, χωρίς να ενεργοποιήσουμε στή ζωή μας τα θεϊκά λόγια «τα αδύνατα παρ' ανθρώποις δυνατά εστί παρά τω Θεώ».

_________________
Πειθαρχείν δεί Θεό μάλλον η ανθρώποις .Κύριος ποιμαίνει με καὶ οὐδέν με ὑστερήσει.Καλή αντάμωση στα γουναράδικα....
Συχωρείστε με αδελφοί και ο Θεός ας σας συχωρέσει
Χριστός Ανέστη
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
sotirio
εξόριστος
εξόριστος


Συμμετάσχουν: 18 Μάρ 07
Δημοσιεύσεις: 2316

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Αύγ 20, 2010 8:07 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Διάβασα στο
Μόνο εγγεγραμμένοι χρήστες μπορούν να διαβάσουν τις υπογραφές σε αυτό το forum!
Γραφτείτε ή Συνδεθείτε στο φόρουμ!



Παράθεση:
Ο μεν Πάπα-Νεόφυτος, ο Καραμανλής, όταν ήταν μικρό παιδί ακόμη στην Καισαρεία, άκουγε για το Αγιον Όρος και με την παιδική του απλότητα σκέφτηκε ότι οι Ερημίτες Μοναχοί τρώνε όταν ακούσουν κουδούνισμα στον Ουρανό. Έτσι αποφάσισε να τους μιμηθεί, περίμενε πότε θα ακούσει και αυτός το κουδούνισμα στην ένατη ώρα, όπως και άκουγε, και τότε καθόταν και έτρωγε.

Το τυπικό αυτό το συνέχισε αρκετά, μέχρι τα δέκα οκτώ του χρόνια, που ήρθε στο Άγιον Όρος και έγινε Μοναχός στον Γέροντα Αυξέντιο στα Καυσοκαλύβια και αγωνίσθηκε φιλότιμα ογδόντα οκτώ χρόνια.

_________________
Πειθαρχείν δεί Θεό μάλλον η ανθρώποις .Κύριος ποιμαίνει με καὶ οὐδέν με ὑστερήσει.Καλή αντάμωση στα γουναράδικα....
Συχωρείστε με αδελφοί και ο Θεός ας σας συχωρέσει
Χριστός Ανέστη
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    ΑΘΩΣ,ΟΡΟΣ ΑΓΙΟΝ,ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ-ATHOS,SACRED GARDEN,MOUNT OF STILLNESS Αρχική σελίδα -> Oρθόδοξο συνταγολόγιο Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενη  1, 2
Σελίδα 2 από 2

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Hellenic (Greek) by Alex Xenias

Abuse - Αναφορά παραβίασης - Οροι χρήσης υπηρεσίας.
Powered by forumup.gr Δωρεάν forum, Δημιουργήστε το δικό σας φόρουμ δωρεάν! Created by Hyarbor & Qooqoa
Confirmed

Page generation time: 0.257